شمش فولاد ارزان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 18 دی 1401
بازدید : 241
نویسنده : کریمی

شمش فولادی

شمش فولاد از فرآوردهای میانی نورد می باشد که برای تولید آن فولاد در کوره های قوس الکتریکی ریخته می شود. به طور کلی می توان گفت امروزه، شمش فولادی مهم ترین کالا در زنجیره ی تولید فولاد است. حمل و نقل آسان شمش نیز سبب شده تا این محصول محبوبیت خود را نیز داشته باشد.

شمش ( INGOT ) :

شمش از جمله مقاطعی می باشد که در تهیه مصالح فولادی نقش پرکاربرد ایفا می کند، همچنین انواع مختلفی دارد و هر کدام بر حسب انواع، در صنایع برای تولید محصولات گوناگون استفاده می شود.
شمش، قطعه ای تقریبا خالص است که با فرآیندهای دیگر به صورت مختلف ریخته گری تولید می شوند. اصولا به قالب های کوچکتر فلزات با طول کمتر از ۲ متر شمش می گویند که دارای سطح مقطع ذوزنقه ای شکل است و کاربرد زیادی در نمنوه های آزمایشگاهی مس و طلا و آلومنیوم دارد. در ریخته گری به شمش،  قطعه ریخته گری فلزی گفته می شود که با شکل مناسب برای عملیات نوردکاری یا آهنگری وجود دارد. در اصل محصولات نیم ساخته ای هستند که طی مراحل بعدی و تحت عملیات های دیگر به شکل قطعات مورد نیاز در می آیند

شمشال :

به فرآوردهایی که با سطح مقطع کوچک تر از ۲۲۵ سانتی متر گفته می شود و در نورد با فولاد به همین فرآورده ها با سطح مقطع بزرگتر از ۲۲۵سانتی متر شمشال می گویند.
 
شمش فولادی
 

انواع شمش :

تک کریستال :شمش های تک بلور فلزی شبیه شمش نیمه هادی با خلوص بالا تولید می شود. شمش های تک کرسیتال از جهت داشتن استحکام بالا مورد توجه مهندسین است. تولید تک کریستال از روش ریخته گری نیست و بر طبق روش دندریت تک کریستال تولید می شود.
شمش تک بلور : این نوع از شمش ها از فرآیند چکرالسکی یا تکنیک بربجین به وجود می آیند. شمش های تک کریستال به عنوان نیم هاری ( مانند قرص سیلیسیم ، سلول خورشیدی یا مواد معدنی عایق در صنایع یا زیور آلات مورد استفاده قرار می گیرند.
نوع دیگر از شمش ها مانند شمش طلا یا شمش آلومنیوم و بقیه فلزات نیز وجود دارند که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.
شمش فولاد از فرآوردهای میانی نورد می باشد که برای تولید آن فولاد در کوره های قوس الکتریکی ریخته می شود. به طور کلی می توان گفت امروزه، شمش فولادی مهم ترین کالا در زنجیره ی تولید فولاد است. حمل و نقل آسان شمش نیز سبب شده تا این محصول محبوبیت خود را نیز داشته باشد.
شمش طلا :
همه ی ما امروزه نام شمش طلا را شنیده ایم و در ذهن ما نشانی از حجم زیادی طلای خام یا طلای خالص دارد.
شمش طلا به طلای خالص گفته می شود که حداقل عیار آن ۹۹۵ و حداکثر ۹۹۹.۹۹ می باشد. شمش ها عموما از جنس نقره و طلا هستند و در شرایطی که عیار آن بیشتر از ۹۹۹ باشد یا طلای خام باشد به عنوان شمش در نظر گرفته می شوند. در کشور ما شرکت های معتبر و خاص تحت نظر بانک مرکزی و اتحادیه ها وجود دارند که می توانند شمش هایی با خلوص ۹۹۵ تولید کنند.
 
شمش فولادی
 

از شمش فولادی برای تولید کدام یک از مقاطع فولادی استفاده می شود؟

شمش از پرکاربردترین محصولات برای تولید محصولات فولادی می باشد و برای تولید مقاطع فولادی ، ورق ، لوله و میلگرد استفاده می شود. شمش فولادی به دلیل اینکه میزان کربن کمتری دارد برای تولید میلگرد استفاده می شود. نکته حائز اهمیت در تولید میلگرد این می باشد که خط تولید نورد میلگرد چگونه طراحی شده باشد. از شمش بلوم برای خط تولید نوردهایی می باشد که با تکنولوژی بالا و همچنین تولیدی های بزرگ تر و مدرن تر راه اندازی شده باشد مورد استفاده قرار می گیرد. بعضی از خطهای نورد به گونه ای طراحی می شوند که توانایی تولید میلگردهای کوچک را داشته باشد.
 


مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید بلیط هواپیما و آدرس bilit1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com